Lungimea estimată a drumului pe care ministrul Transporturilor vrea să îl construiască este de 60 de kilometri, iar costurile, de aproximativ 200 de milioane de euro, vor fi acoperite din bani europeni.

„Acest proiect este o prioritate pentru mine. Legătura dintre București-Târgoviște merită un drum modern. Eu am susținut dintotdeauna și o spun clar: nu mai putem avea în România soluții de anii ‘50-‘60 în 2021. Pentru rutele naționale aglomerate soluția nu mai este să le lărgim la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților, mai ales în zona de șes. Pentru locuitori este un chin, uitați-vă la exemplul de la Giurgiu, unde sunt treceri de pietoni, sensuri giratorii, sunt limite de viteză”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Ministrul a subliniat că în curând vor începe procedurile de documentație pentru acest drum, pe un caiet de sarcini mult mai bun decât s-a făcut acum pentru studiile de fezabilitate. „Am avut o întâlnire cu proiectanții din domeniu în urmă cu două zile și exact asta am discutat: să avem caiete de sarcini cu clauze corecte, să nu ne mai furăm căciula”, a explicat Cătălin Drulă.

De asemenea, Cătălin Drulă a transmis că proiectul lărgirii DN71, cel care a fost reziliat în urma controalelor făcute de Corpul de Control, ar fi trecut 53% prin localități, ceea ce nu reprezintă o soluție modernă și eficientă. Noul drum, „Valahia Expres”, va fi prelungit până la inelul de centură a Bucureștiului și va fi prevăzut cu: patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel și nu va traversa localități sau zone construite.

USR Dâmbovița

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here