Apelul disperat al unei profesoare: Conducerea Școlii Râu Alb “omoară” instituția și educația copiilor

0
36

profesor-rau-alb-600x400

Intr-o tara in care guvernul refuza sa respecte prevederile legale si sa acorde 6% din PIB educatiei, obiectivul factorilor decidenti din sistem este acela de a face economie cu orice chip NU CALITATE, NU PERFORMANTA.  Si pentru a fi indeplinit obiectivul machiavelic (economie cu orice chip), de aproape 10 ani, sunt numiti in functii de conducere in “interesul invatamantului” inspectori si directori pe criterii politice, executanti umili care, din dorinta de a nu supara seful, nu tin cont de elevi ci de ordinele primate.  In mediul urban elevii invata in clase supraaglomerate de 29-30 elevi. In mediul rural regasim aceleasi clase numeroase de 22-25 elevi, dar nu elevii aceleiasi clase, ci elevi din clase diferite, a V-a cu a VI-a, a VII-a cu a VIII-a sau alte cuplaje aberante greu de imaginat si imposibil de gestionat in procesul instructiv-educativ.

Legea educatiei prevede functionarea claselor in regim simultan dar cu siguranta cei care au elaborat aceasta lege nu au lucrat niciodata intr-o clasa de elevi. Va rog, pentru o clipa, imaginati-va cum, in 50 de minute trebuie sa evaluez, sa captez atentia si sa predau pentru 22 de elevi, 11 de clasa a V-a si 11 de clasa a VI-a. Prima tema: Pamantul – corp cosmic/Europa – pozitie geografica, limite, tarmuri. Personal, momentul de care ma tem cel mai tare este cel al feed-back-ului. Elevii pot da raspunsuri de genul “Europa este o planeta” si nu ei sunt de vina si poate nici eu ci sistemul care, pentru a face economie i-a obligat pe acesti copii sa asculte explicatii legate de doua teme diferite.

De luni acest scenariu va deveni realitate in Scoala Rau Alb pentru ca in urma unui transfer pe care directorul l-a aprobat fara a consulta Consiliul de Administratie efectivele la clasa au ramas sub numarul minim de 12 elevi.  ISJ Dambovita a ridicat din umeri desi elevii puteau fi salvati potrivit articolului 63, alinatul 3 din Legea Educatiei Nationale. În situaţii excepţionale, formaţiunile de preşcolari din grupa mare sau de elevi pot funcţiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, pe baza unei justificări corespunzătoare, ţinând seama de încadrarea în costul standard per elev şi în numărul maxim de posturi aprobat pentru învăţământul preuniversitar la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti.  A fost invocat motivul neincadrarii in costul standard per elev,dar oare s-au gandit ca nu ne incadram pentru ca sistemul este subfinantat si pentru ca numirile politice le permit directorilor sa faca numeroase abuzuri, de la stabilirea sporului de conducere la valoarea maxima,  pana la realizarea de achizitii fara consultarea consiliului profesoral .

Ar fi pacat ca ignoranta politicienilor de acum sa distruga viitorul sutelor de elevi din mediul rural care din acest an scolar invata in sistem simultan la gimnaziu!!!!!

 

Prof Rodica Ghimpu

 

mai mult la :  Apelul disperat al unei profesoare: Conducerea Școlii Râu Alb “omoară” instituția și educația copiilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here